Thomazz92 Beginner

|
Geplaatst: 26-08-2013 23:10:10 Onderwerp: Aprillia rs |
|
|
Hey allemaal,
Ik ben nieuw op dit forum en rij ook nog niet zolang met de motor.
Dit jaar in juni heb ik besloten om mij een motor aan te schaffen om mee naar school te pendelen. Ik zocht iets goedkoop en waarmee ik de basics kon aanleren. Op snel viel mijn keuze op de keeway speed :verbruikt niet veel, goedkoop, makkelijk te besturen... Jammer genoeg is daar ook alles mee gezegd. Hij was niet echt betrouwbaar en de remmen lieten ook vaak de wensen over. De choke werkte voor geen meter en blijkbaar kan de batterij het biet aan om de motor elektrisch te starten (alleen bij koude temperaturen).
Dit gezegd zijnde was ik al gauw op zoek naar een 125 cc met meer vermogen en pit. De keeway haalde met moeite 100 km/h ...
Ik twijfelde tussen de honda cbr (2006) of de aprillia rs (2001). Allebei hebben ze voor-en nadelen. Het grote verschil tussen deze 2 is dat de cbr een 4-takt is en de rs een 2-takt is. De cbr is betrouwbaar, verbruikt niet veel, makkelijk te onderhouden. Maar ziet er bijlange niet zo mooi uit als de rs (italiaans design) en heeft minder goede prestaties.
De rs is een 2-takt: verbruikt veel (zowel olie als benzine), duur in onderhoud en het klinkt als een opgefokte grasmaaier. Maar hij rijdt zalig, remmen zijn excelllent (remschijf vanvoor is bijna even groot als het voorwiel).
Ik heb nu een week geleden de knoop doorgehakt en gekozen voor de aprillia. Ik heb hem op de kop kunnen tikken voor 900 euro met 13000 km op de teller.
Hij heeft een jaar stilgestaan en heb hem een paar dagen geleden laten binnendoen voor onderhoud en rijklaar te laten maken. Heb er zelf mee gereden maar pruttelde zeer fel tegen.
Nu heb ik een aantal vraagjes voor jullie:
Waar moet ik op letten bij deze 2-takt motor zodat hij niet elke maand in de garage staat?
Is er een mogelijkheid om het schelle geluid te kunnen dempen door er een andere uitlaat op te zetten? Momenteel ligt er een gianelli uitlaat op.
Bedankt voor deze boek alvast te lezen foto's volgen nog... |
|