Motor Motor 125cc
Alles over 125cc motoren

FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistrerenRegistreren 
 ProfielProfiel   Log in om je privéberichten te bekijkenLog in om je privéberichten te bekijken   InloggenInloggen 

Nog een Jinlun 125-11

Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    Motor 125cc -> Mijn 125cc
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Morris52
Beginner
Beginner

BerichtGeplaatst: 22-06-2008 19:29:35    Onderwerp: Nog een Jinlun 125-11 Reageren met citaat

Dag forumgebruikers,

Ik zie dat er nog niet veel gebruikers zijn maar ja, al het begin is moeilijk...

Vorige zaterdag heb ik een Jinlun gekocht en ik zal hem woensdag mogen ophalen.
Dit is niet mijn eerste 125cc , vroeger had ik een Aprilia RS125 , maar een slippende dronken BMW-rijder heeft hem total-loss gereden.
Voor de rest restaureer ik oldtimers en dan zowel auto's, moto's als bromfietsen
De oudste motorfiets is een Motoconfort C45a ( 125cc ) van 1946

Voor het moment heb ik nog geen foto's van de jinlun maar het is een bordeau-kleurige en met de 2 extra metertjes.

Alleszins nog proficiat voor de site en hopelijk groeit het ledenaantal snel.

Mvg , Guy
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht  
slk230
Moderator
Moderator

BerichtGeplaatst: 29-06-2008 09:29:33    Onderwerp: Reageren met citaat

Proficiat met je aan koop van een jinlun

Je zal er zeker niet slecht mee zijn

Want ben niet zeker maar heb al van veel mensen gehoord dat de motor zelf van Honda komt ?
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen  
Morris52
Beginner
Beginner

BerichtGeplaatst: 30-06-2008 22:16:12    Onderwerp: Reageren met citaat

De motor is inderdaad van Honda ... van de CM125 , ook een chopper-model.
Ik heb toch al enkele probleempjes :
Batterij ontlaad zeer snel > zelfs al heb ik de avond van te voren 25km gereden, elke morgen moet ik de Jinlun in gang duwen.
Het alarm schakel ik bewust niet in om de batterij te sparen
De choke werkt helemaal niet : wat natuurlijk de batterij weer meer doet werken daar de motor niet direct wil aanslaan bij een koudstart.
Het achterlicht is defect > het is niet het lampje dat defect is
Verlichting meters en nummerplaat werkt niet : waarschijnlijk hetzelfde defect als het achterlicht.
Het logo Jinlun op de rechterzijde van de benzinetank komt los.
De voorrem piept bij elke omwenteling van het wiel ( precies een oude kruiwagen die langskomt )
De achterrem remt bijna niet > het is onmogelijk om de motorfiets tot stilstaand te brengen met de achterrem ( ook al gebruik je bij het motorrijden merendeels de voorrem toch denk ik dat ook de achterrem behoorlijk zou moeten werken.
Eén slotje van de achterkoffer mankeer ik nog steeds > ook beweert de verdeler dat dit 2 verschillende sleutels zijn voor de koffers , dus moet ik steeds 3 sleutels bijhebben > niet echt handig
Kan iemand me bevestigen of ook jullie 2 verschillende sleutels hebben voor de koffers
Ook was er een elektrisch doosje ( zoals een relais maar dan rond ) dat tegen de ketting schuurede , enkele de bedrading voorkwam dat dit doosje op de weg valde.
Dit doosje is ook beschading door het schuren over de ketting > misschien is deze de oorzaak van de elektrische pannes

Voor de rest ben ik tevreden over de Jinlun , het is een lichte motorfiets die vlot meekan met het verkeer.
Het verbruik ligt nu tijdens de rodage natuurlijk iets hoger , wat normaal is.
De Jinlun laat zich goed sturen en ik kan deze motorfiets aan iedereen aanbevelen.

Morgen ga ik terug naar de verdeler en dan zal ik jullie nog laten weten hoe de dienst "na verkoop" is.

Mvg, Guy
Terug naar boven
Morris52
Beginner
Beginner

BerichtGeplaatst: 30-06-2008 22:26:12    Onderwerp: Reageren met citaat

Even proberen om een fototje van de Jinlun te plaatsen :

[/img]

Mvg, Guy
Terug naar boven
Morris52
Beginner
Beginner

BerichtGeplaatst: 30-06-2008 22:35:09    Onderwerp: Reageren met citaat

En nog een foto van mijn oudste motorfiets :een Motoconfort C45a ( ook een 125cc ) van 1946 :

Ik moet wel zeggen dat de schildering mislukt was , en dat deze motorfiets nu terug gedemonteert is om opnieuw te restaureren

Mvg, Guy
Terug naar boven
slk230
Moderator
Moderator

BerichtGeplaatst: 01-07-2008 14:12:50    Onderwerp: Reageren met citaat

Morris52 schreef:
Batterij ontlaad zeer snel > zelfs al heb ik de avond van te voren 25km gereden, elke morgen moet ik de Jinlun in gang duwen.
De choke werkt helemaal niet : wat natuurlijk de batterij weer meer doet werken daar de motor niet direct wil aanslaan bij een koudstart.
Verlichting meters en nummerplaat werkt niet : waarschijnlijk hetzelfde defect als het achterlicht.
De voorrem piept bij elke omwenteling van het wiel ( precies een oude kruiwagen die langskomt )
De achterrem remt bijna niet > het is onmogelijk om de motorfiets tot stilstaand te brengen met de achterrem ( ook al gebruik je bij het motorrijden merendeels de voorrem toch denk ik dat ook de achterrem behoorlijk zou moeten werken.
Eén slotje van de achterkoffer mankeer ik nog steeds > ook beweert de verdeler dat dit 2 verschillende sleutels zijn voor de koffers , dus moet ik steeds 3 sleutels bijhebben > niet echt handig
Kan iemand me bevestigen of ook jullie 2 verschillende sleutels hebben voor de koffers
Ook was er een elektrisch doosje ( zoals een relais maar dan rond ) dat tegen de ketting schuurede , enkele de bedrading voorkwam dat dit doosje op de weg valde.
Dit doosje is ook beschading door het schuren over de ketting > misschien is deze de oorzaak van de elektrische pannes

Voor de rest ben ik tevreden over de Jinlun , het is een lichte motorfiets die vlot meekan met het verkeer.
De Jinlun laat zich goed sturen en ik kan deze motorfiets aan iedereen aanbevelen.

Morgen ga ik terug naar de verdeler en dan zal ik jullie nog laten weten hoe de dienst "na verkoop" is.

Mvg, Guy

Voor je verligting moet je eens zien in je voor licht

In je voor licht zit een pries met 2 bruine draden in

Je moet eens zien of je brug er nog op zit

Had het probleem ook
Terug naar boven
slk230
Moderator
Moderator

BerichtGeplaatst: 01-07-2008 15:48:31    Onderwerp: Reageren met citaat

slk230 schreef:
Morris52 schreef:

Mvg, Guy

Voor je verligting moet je eens zien in je voor licht

In je voor licht zit een pries met 2 bruine draden in

Je moet eens zien of je brug er nog op zit

Had het probleem ook

Voor de koffers heb ik 2 dezelfde sleutels

Met de achter rem heb ik ook problemen dat die niet goed remt
Terug naar boven
ksepie
Site Admin
Site Admin

BerichtGeplaatst: 02-07-2008 07:19:30    Onderwerp: Zeer mooi! Reageren met citaat

Mooie jinlun Morris! En welkom op de site.
Ik weet zeker dat je er veel plezier aan gaat beleven.

Wat de achterrem betreft, dat probleem had ik ook.
Ik heb het achterwiel een tandje naar achter gezet en de spanarm een beetje naar achter gedraaid. Nu remt hij perfect.

Het slotje van de bakken ging bij mij ook niet. Ik heb ze er maar af gegooid Laughing .

Voor je aan de verlichting begint zou ik eerst kijken naar de batterij ( nameten ) en eventueel een nieuwe plaatsen. Daarna de draden onder de zit eens bekijken en eventueel doormeten.
Terug naar boven
Morris52
Beginner
Beginner

BerichtGeplaatst: 04-07-2008 19:26:49    Onderwerp: Reageren met citaat

Hallo,

Ik heb al enkele antwoorden gehad op mijn probleempjes met de Jinlun

De batterijen zijn niet van de beste kwaliteit en men kan deze beter vervangen door een beter merk.
Ik heb afgelopen zondag 220km gereden en de batterij blijft nu beter op spanning staan > ik ga me een druppellader aanschaffen en dan zal ik geen pannes meer hebben

Het defect achterlicht was een heel ander affaire > de oorzaak was de bedrading die in kontakt is gekomen met de achterband en hierdoo is een kortsluiting ontstaan , de diode in het voorlicht is stukgegaan , maar deze heb ik momenteel overbrugt in afwachting dat de garage dit onderdeel bestelt.

Volgens de garage is het probleem van de choke een klassiek probleem > ook de ketting zou van een mindere kwaliteit zijn.

Voor de voorrem zal de garage de remblokjes een schuine kant geven , hierdoor zou het piepen verdwijnen.

Voor de achterrem zal de garage er bij het eerste onderhoud de trommelrem eens goed ontvetten want het probleem ligt niet aan de regeling

En vandaag heb ik mijn tweede slotje uiteindelijk mogen ophalen
Maar ik gebruik niet graag meerdere sleutels voor 1 motorfiets , dus heb ik de slotjes aangepast zodat ze werken met de contactsleutel > nu heb ik 1 sleutel voor alle sloten

Ivm de dienst naverkoop kan ik zeggen dat ze de gemakkelijkste weg kiezen , namelijk " dat is normaal bij Jinlun" of " prijs is naargelang de kwaliteit" of " dat probleem hebben ze allemaal"

Het zal mijn pret niet bederven , ik vind de Jinlun nog steeds een prachtige motorfiets

Mvg, Guy
Terug naar boven
Jimmy
Beginner
Beginner

BerichtGeplaatst: 21-05-2009 11:10:34    Onderwerp: Service na verkoop Reageren met citaat

Hey allemaal,

ik heb onlangs mijn Jinlun 125-11 bij Roco in Opglabbeek gekocht.
Ik moet zeggen dat hun service super is. Hij zegt ook wel dat dat normaal
is bij Jinlun MAAR hij voegt er ook altijd aan toe: Breng maar binnen en dan gaan we dat probleempje eens van de baan verhelpen. In het begin
stotterde de mijne. Ik heb Ronnie (Roco) gebeld, motor binnen gebracht,
terug gaan halen, PERFEKT. Loopt als een nieuw klokje. Het enige jammere
is dat mijn top niet boven de 90 km/h gaat terwijl ze op de site van
LUX-Invest beweren dat de top 115 km/h is. Iemand hier meer info over,
of wat ik hieraan kan doen, laat het me aub weten. Mijn e-mail is
jimmy.swinnen@telenet.be

Grts,
Jimmy
Terug naar boven
d-man
Beginner
Beginner

BerichtGeplaatst: 18-03-2013 21:30:35    Onderwerp: Reageren met citaat

hey, ik heb me onlangs een 2dehands jinlun gekocht. Maar wil hem even laten nazien. Maar weet iemand een goede garagist in de buurt van tessenderlo-geel-balen? Op weinig plaatsen hebben ze er onderdelen van.
Terug naar boven
pierreke666
Beginner
Beginner

BerichtGeplaatst: 07-12-2014 19:05:31    Onderwerp: verdeler Reageren met citaat

weet iemand in de buurt van Gent een verdeler van Jinlun zijn?
Alvast bedankt,
Peter
Terug naar boven
Berichten van afgelopen:   
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    Motor 125cc -> Mijn 125cc Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1

Ga naar: